ایران ضایعات

نگاهی به کارنامه صنعت آلومینیوم کشور

نگاهی به کارنامـه صنعت آلومینیوم کشور

در شش ماهه ابتدایی سال 99، تولید شمش آلومینیوم در کشور، 71 درصد افزایش یافته است. صنعت آلومینیوم سازی موفق شده، بالاترین رتبه را از نظر رشد در بین تولیدات و صنایع معدنی به خود اختصاص دهد.

5 شرکت تولید کننده عمده آلومینیوم که توانسته اند، صنعت آلومینیوم را به عنوان پیشتازترین صنعت در کشور عنوان کنند عبارتند از: شرکت های ایرالکو، هرمزآل، المهدی، سالکو و آلومینای ایران. مجموع تولیدات این پنج شرکت در شش ماه نخست سال برابر با ۲۱۱ هزار و ۷۷۹ تن شمش می باشد که در مدت مشابه در سال 98، حدود ۱۲۳ هزار و ۵۷۶  تن بود.

شرکت ایرالکو، ۹۵ هزار و ۷۲۳ تن و شرکت هرمزآل هم ۴۵ هزار و ۴۴۴ تن از کل تولید آلومینیوم را به خود اختصاص داده اند. شرکت های المهدی، سالکو و آلومینای ایران هم به ترتیب ۳۳ هزار و ۹۸۸ تن، ۲۵ هزار و ۳۹۷ تن و ۱۱ هزار و ۲۲۷ تن آلومینیوم تولید کردند.

اگر حجم آلومینیوم تولید شده در شهریور ماه سال جاری و سال گذشته را مقایسه کنیم، رشد 84 درصدی به چشم می خورد. در واقع حدود 20 هزار تن بیشتر از سال گذشته. به این ترتیب، ۳۶ هزار و ۸۶۶ تن شمش در شهریور ماه امسال تولید شده است.

علاوه بر این، افزایش 4 درصدی در تولید پودر آلومینا نیز در کارنامه آلومینیوم کشور دیده می شود و رقم 121 هزار و 691 تن را به ثبت رسانده است. در پایان باید اشاره کرد که قیمت این فلز در بورس فلزات لندن در روز گذشته، 18 مهرماه سال جاری، 19.5 دلار افزایش داشت.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )