ایران ضایعات

رشد قیمت سنگ آهن در هفته گذشته

رشد قیمت سنگ آهن در هفته گذشته

با آغاز تعطیلات هفته نخست اکتبر و رفتن چینی ها به تعطیلات، آخرین قیمت سنگ آهن با درجه خلوص 62 درصد، 123.15 دلار به ازای هر تن خشک سی اف آر گزارش شده و تغییر قیمت روزانه نیز نداشته است. در رابطه با حجم تقاضا در روزهای آتی، پیش بینی دقیقی نمی توان داشت. فعالان این عرصه، به افزایش تقاضا چندان اعتقادی ندارند. اما برخی بر این باورند با نزدیک شدن فصل زمستان، حجم تقاضای این محصول افزایش خواهد یافت. این تقاضا از سوی مصرف کنندگان نهایی خواهد بود. در این میان، عده ای هم وجود موجودی بالا در بنادر چین را دلیلی برای عدم افزایش تقاضا و فشار بر قیمت ها بیان می کنند.

در هفته گذشته، رشد 5 درصدی در قیمت سنگ آهن دیده شد. رشد اقتصادی کشور چین و ایجاد وقفه در تولید بخشی از شرکت معدنی واله برزیل را باید از دلایل آن عنوان کرد. در سال میلادی جاری، افزایش 34 درصدی در قیمت این محصول رخ داده به نحوی که به ماکزیمم مقدار خود در بازه زمانی 2014 تا کنون رسیده است.

هفته گذشته شرکت واله برزیل اعلام کرد در حال حاضر بنا به دستور دادگاه، به صورت موقت، تولید کنسانتره را متوقف می سازد. با این کار، حدود 11 هزار تن از در هر روز از تولید آن کم می شود و به صورت موقت از بازار حمایت کند.

این حمایت، تا پایان سال 2020 با کاهش نگرانی های مربوط به عرضه سنگ آهن، کمرنگ تر خواهد شد. طبق نظر کارشناسان، صادرات سنگ آهن دو کشور برزیل و استرالیا در سپتامبر سال جاری از 100 میلیون تن بیشتر بوده و کشور چین در آگوست کمتر از 95 میلیون تن از این محصول را خریداری نموده. این میزان، در مقایسه با ماه جولای حدود 4.2 درصد افزایش داشته و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 6.2 درصدی را تجربه کرده است.

انتظار می رود، چین تا انتهای سال، 1.12 میلیارد تن واردات داشته باشد. شاخص های رونق هم در این کشور بالامی باشد. این کشور توانسته میزان تولید فولاد خود را از کل تولید فولادی در سطح جهان بالاتر ببرد و بر همین اساس به احتمال زیاد، بالغ بر 70 درصد از سنگ آهن تولید شده در جهان را تقاضا کند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )