ایران ضایعات

ساماندهی پسماندهای مواد معدنی به کمک استارتاپ ها

ساماندهی پسماندهای مواد معدنی به کمک استارتاپ ها

داود مرادخانی، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان ضمن اشاره به مشکلاتی که ضایعات مواد معدنی به ویژه معادن سرب و روی در این استان ایجاد کرده است، بهره گیری از پتانسیل استارتاپ ها را راهکاری برای آن عنوان کرد. چرا که به پشتوانه معاونت علمی و فناوری، قادر به راه‌اندازی مرکز نوآوری مواد معدنی هستند.

وی تصریح کرد کسب و کارهای دانش ‌بنیان به متقاضیان و علاقه مندان آموزش داده خواهد شد و پارک علم و فناوری نیز از آنها حمایت می کند. البته از اصول و شروط ضروری برای تداوم این فعالیت، سرمایه گذاری هوشمند است.

مرادخانی همچنین اشاره کرد که این پارک علم و فناوری، فعالیت خود را از 3 سال قبل آغاز کرده و هدف جذب سرمایه گذار را دارد. در حال حاضر نیز ادبیات سرمایه‌گذاری استارت‌آپی را آموزش می دهد. استان از ظرفیت های بالایی در این حوزه برخوردار می باشد. اما در اکوسیستم دانش ‌بنیان، خلأ شتاب ‌دهنده وجود دارد که نیازمند کمک و حمایت است.

علاوه بر این، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، از تدوین نقشه راه علم و فناوری در 8 محور توسط معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و اظهار داشت پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در همین راستا، برنامه های خود را پایه گذاری می کند.

مراد خانی، وجود معادن متعدد در زنجان را دلیل اساسی برای راه اندازی مرکز نوآوری معدنی دانست و بیان کرد، گردش مالی صنعت سرب و روی استان با خرید و فروش سایر مواد معدنی توجه قابل ملاحظه ای خواهد داشت. چرا که در حال حاضر مبلغی معادل 400 میلیون دلار را در بر دارد. از طرفی این کار، مانع از خام فروشی هم خواهد شد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )