ایران ضایعات

مشتریان عمده کاتد مس ایران

مشتریان عمده کــاتــد مس ایران

دو کشور چین و ترکیه، از مشتریان عمده کاتد مس ایران می باشند. به طوری که ۹۰ درصد از صادرات این محصول، سهم این دو کشور است. طبق آمار و ارقام منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، در پنج ماهه نخست سال جاری، ارزش صادرات کاتد مس افزایش یافت و کشور ما موفق به ارسال 263 میلیون دلار از این محصول به سایر کشور ها شد. 76 درصد از این میزان، توسط کشور چین، خریداری می شود.

سهم ترکیه نیز 38 میلیون دلار کاتد مس صادراتی تولید ایران است. جایگاه سوم در خرید این محصولات به کشور هند با خریدی به ارزش 23 میلیون دلار اختصاص می یابد. همچنین در بازه زمانی مذکور، ۵۱ میلیون دلار سنگ و کنسانتره مس نیز به فروش رسید. در این مدت 74.3 هزار تن مس و تولیدات پایین دستی صادر گردید که اارزش مالی آن 334.1 میلیون دلار گزارش شده است. میزان واردات به کشور 400 تن مس و تولیدات پایین دستی می باشد که هزینه ای حدود 4.8 ملیون دلار است.

شرکت ملی صنایع مس ایران آماری را منتشر کرده که تولید 250 هزار تن کاتد مس را در سال گذشته تایید می کند. البته تصمیماتی مبنی بر افزایش تولید تا سقف 280 هزار تنی در سال جاری نیز اتخاذ گردیده.

فروش ماه های فروردین تا تیر برای شرکت مس، نسبت به سال گذشته، 43 درصد افزیش یافته و به ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید در حالی که سال گذشته این رقم برابر با پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود. کشور ما از ذخیر و منابع مسی غنی برخوردار است. به طوری که در سطح جهانی، 4.2 درصد را به خود اختصاص می دهد. کشف معادن جدید (528 میلیون تن) نیز به ارتقا این رتبه و رسیدن به جایگاه هفتم را منجر شد.  

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )