ایران ضایعات

ایجاد صنایع تبدیلی در شهرک بازیافت سمنان

ایجاد صنایع تبدیلی در شهرک بازیافت سمنان

حمیدرضا پیوندی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از اجرایی نمودن طرح راه اندازی صنایع تبدیلی برای مواد ضایعاتی و بازیافتی در آینده خبر داد و بیان کرد این کار می تواند خام فروشی مواد ضایعاتی جمع آوری شده را کاهش دهد.

پیوندی از دیگر اهداف شهرداری برای اجرای چنین طرحی، صحبت کرد و ابراز داشت، جنبه اقتصادی این طرح نیز بسیار حائز اهمیت است و زمینه اشتغالزایی را برای افراد مختلفی فراهم خواهد کرد. عدم وجود کارگاهی برای بازیافت پسماندهای شهری در سمنان، سبب خروج مواد ضایعاتی و خام فروشی آنها می شود که طبیعتاً امری مطلوب نیست. بالغ بر 90 درصد از مواد ضایعاتی و بازیافتی به همین شیوه از شهر خارج می گردند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان افزود: برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۹۱ این سازمان، طرح ساماندهی مواد بازیافتی و همچنین انبارهای فروش ضایعات را ارایه کرد و در حال حاضر شاهد نقل مکان و جابه جایی قریب به 100 مرکز فروش ضایعات از داخل به خارج شهر هستیم. این امر، زمینه ای برای موفقیت در بخش های بعدی را فراهم نموده و به درآمدزایی برای فعالان و شاغلان در این حوزه کمک می کند. البته طی نمودن این مسیر مستلزم همکاری بخش های مختلف می باشد.

وی در ادامه حجم تقریبی مواد ضایعاتی و پسماند که به صورت روزانه در این شهر تولید می شود را 900 تن عنوان و تصریح کرد که در این شهرک، ضوابط خاص فیزیکی هم در نظر گرفته شده است. نصب دوربین کنترل، ثبت اطلاعات ورودی و خروجی پلاک خودروهایی که حمل و نقل و جابه جایی مواد را بر عهده دارند و ثبت مشخصات خریداران و فروشندگان  ضایعات به منظور افزایش سطح امنیت در معاملات و جلوگیری از بروز مشکلات مختلف برخی از این ضوابط هستند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )