ایران ضایعات

پیش بینی تحلیل گران از قیمت سنگ آهن

پیش بینی تحلیل گران از قیمت سنگ آهن

قیمت مواد معدنی به ویژه سنگ آهن با نوسانات مختلف مواجه است. تحلیل گران استرالیایی با بررسی جوانب مختلف، پیش بینی کاهش قیمت این ماده معدنی را دارند. اما با توجه به مشکلات پیش آمده در این رابطه و همچنین کاهش عرصه، قیمت زغال سنگ متالوژی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که برخی از اختلالات در بازار سنگ آهن در کشورهای مختلف به وجود آمده بود که تا حدودی بعضی از آنها مرتفع شده اند. به عنوان مثال، مشکلاتی که ناشی از شرایط اقلیمی و آب و هوایی در استرالیا به وجود آمده بود، حل شده و در برزیل نیز صادرات آن پس از اوج گیری کرونا، رونق دوباره پیدا کرد. آنچه مانع از سقوط شدید قیمتی مانند سال میلادی گذشته می شود، حجم بالای تقاضا از سوی کشور چین است. بنابراین پیش بینی می شود که به صورت تدریجی، افت قیمتی در آن رخ دهد. زیرا چین سیاست های حمایتی خود را برای بهبود تقاضای فولاد آن کم تر کرده و همین عامل قیمت ماده اولیه آن یعنی سنگ آهن را کاهش می دهد.  

تحلیل گران بانک  CBA استرالیا پیش بینی کرده اند که سه ماهه پایانی سال 2020 شاهد افت قیمت ها تا 110 دلار به ازای هر تن سی اف آر باشیم و تا انتهای سال میلادی بعدی 20 دلار دیگر، کاهش قیمت رخ دهد.

گروهی دیگرا از تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزلند، افت قیمتی بیشتری را تخمین می زنند. به طوی که در بازه زمانی اکتبر تا دسامیر قیمت ها به 95 دلار و در بازه زمانی مشابه در سال 2021 به 65 دلار می رسد. بانک مرکزی استرالیا نیز برآورد کرده که قیمت سنگ آهن از 110 دلار به 85 دلار تنزل می یابد.

در رابطه با قیمت زعال سنگ نیز گروه ANZ در سه ماهه پایانی سال های 2020 و 2021 به ترتیب 140 و 144 دلار را پیش بینی کرده اند. برای همین بازه های زمانی 118 و 138 دلار به ازای هر تن توسط بانک مرکزی استرالیا تخمین زده شده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )