ایران ضایعات

تصمیمات غیرکارشناسی، بلای جان بازار آهن و فولاد

تصمیمات غیرکارشناسی، بلای جان بازار آهن و فولاد

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن بیان کرد بازار آهن آلات و فولاد با نوسانات بسیار زیاد قیمتی مواجه است و تصمیمات غیر کارشناسانه در این حوزه اتخاذ می شود. وی همچنین به کم رنگ بودن نقش توزیع کننده در این بین نیز اشاره نمود.

رستگار دلیل اصلی نوسانات قیمتی را اختلال در انجام وظایف تولیدکنندگان عنوان کرد. چرا که تولید کننده، صرفاً وظیفه تولید را بر عهده دارد و توزیع کننده می بایست حلقه بعدی این زنجیره باشد، در حالی که تولید کنندگان مجال چنین کاری را به توزیع کنندگان نمی دهند و در نتیجه قیمت ها به ثبات نمی رسند. به طوری که در دو هفته اخیر حدود 16 درصد افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اتخاذ تصمیمی درست و کارشناسانه را برای مدیریت بازار مذکور، ضروری دانست و مدیریت عرضه و تقاضای محصولات در بورس کالا با سلیقه و نظر شخصی را مانع از ساماندهی قیمت ها دانست.

وی مجدداً از نادیده گرفتن نقش توزیع کننده در تصمیمات مربوطه ابراز گله مندی نمود و سیاست گذاری های اعمال شده تا کنون را برای رفع اینگونه مشکلات ناموفق خواند و تصریح کرد اگر کلیه محصولات آهنی و فولادی در بورس کالا عرضه شوند، به صورت مقطعی، نتیجه بخش خواهد بود اما در بلند مدت، اثرگذار نمی باشد. با این تفاسیر، مسئولین باید به فکر راهکاری برای این موضوع باشند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )