ایران ضایعات

جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک در مشهد

جمع آوری هوشمند پسماند خشک در مشهد

طرح جمع آوری هوشمند پسماند خشک به زودی در کلانشهر مشهد اجرایی می شود. 

ابوالفضل کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در این باره بیان کرد: طرح سی مپ به صورت آزمایشی در منطقه 9 این شهر انجام می شود تا به این وسیله فرهنگ و مشارکت شهروندان در جداسازی زباله ها از مبدأ افزایش یابد. البته جنبه اقتصادی آن نیز مورد توجه می باشد.

کریمیان همچنین در رابطه با افزایش سطح مشارکت در این طرح اشاره کرد که در ابتدا حدود 2.5 تا سه کیلوگرم مواد ضایعاتی و بازیافتی توسط افراد ارائه می شد. با اجرای این طرح به بیش از 9 کیلوگرم رسیده است و حکایت از موفقیت طرح مذکور و مورد استقبال واقع شدن آن دارد.

این توفیقات سبب شد تا مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در این رابطه در دستور کار قرار گیرد. چندین شرکت دانش بنیان نیز در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت.

زمان اجرای این طرح، نیمه اول مهرماه سال جاری اعلام گردیده و رقابت شرکت های دانش بنیان، می تواند به رقابت بیشتر بین شهروندان و در نتیجه مشارکت هر چه بیشتر آن ها منجر شود. یک شرکت و 17 خودرو در فاز اولیه همکاری کرده و در مراحل بعدی این تعداد افزایش خواهند یافت.

بناست این شرکت ها در بازه زمانی دو هفته ای نسبت به به بروزرسانی قیمت های خرید خود اقدام نموده و پسماندهای خشکی که به این طریق جمع آوری می گردد را نیر به کارخانجات بازیافت تحویل دهند. در ابتدا، جمع آوری پسماند از درب منازل انجام می شود و به مرور تغییراتی در این رویه اعمال می گردد.

کریمیان در انتها از احداث بزرگترین لنفید کشور در شهر مشهد در زمینی با مساخت 29 هکتار خبر داد که طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان سال جاری، احداث خواهد شد. عدم ورود هر نوع شیرابه به طبیعت، از شاخصه های بارز این لنفید می باشد.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )