ایران ضایعات

دست رد هند به واردات آلومینیوم و مس چین

دست رد هند به واردات آلومینیوم و مس چین

کشور هند عزم خود را جذم نموده تا میزان واردات فلزات پر کاربردی مثل آلومینیوم و مس را به حداقل برساند. چین از جمله کشورهایی است که این فلزات را به هند ارسال می کند به طوری که در بازه زمانی 2019 تا 2020، توانست حدود یک میلیارد دلار آلومینیوم به آن بفروشد.

اکنون با تشدید کنترل های وارداتی از سوی کشور مقصد، می بایست بازار دیگری را جایگزین این بازار نماید. این سیاست با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و پس از درگیری نظامی این دو کشور در منطقه مرزی مورد مناقشه در هیمالیا، اتخاذ شد. البته اجرایی شدن آن، در میزان کاهش این واردات نقش مهمی خواهد داشت.

هند در نظر دارد، واردات مس را منوط به دریافت مجوز های لازم و ثبت اطلاعات کامل وارد کنندگان نماید تا شرایطی برای مداخله دولت، فراهم شود. وزارت معادن فدرال هند از حدود یک ماه پیش این موضوع را به وزارت بازرگانی ابلاغ کرد. نخست وزیر این کشور، تلاش ویژه ای برای تحقق این امر دارد.

سایر کشورها مانند مالزی، ویتنام و تایلند نیز از دیگر صادرکنندگان مس به هند هستند. اما هندی ها چین را بزرگترین تهدید برای خود می دانند. البته این موضوع در مورد آلومینیوم شدت بیش تری دارد. بر همین اساس از ماه آوریل سال میلادی جاری، سیاست بازیافت را در پیش گرفتند و توانستند چیزی حدود 58 درصد از آلومینیوم مورد نیاز خود را از طریق قراضه تامین کنند. با این کار هزینه ها تا 22 درصد نسبت به قبل کاهش یافت. در واقع خرید و واردات قراضه آلومینیوم می تواند، خطر تسلط چین بر بازار این کشور را کاهش دهد.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )