ایران ضایعات

اعتراض تشکلهای تخصصی پتروشیمی به افزایش قیمتهای پایه

اعتراض تشکلهای تخصصی پتروشیمی به افزایش قیمتهای پایه

دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی رور یکشنبه مورخ 16 شهریورماه سال 1399، قیمت های پایه انواع محصولات پتروشیمی را اعلام کرد. این گزارش حاکی از افزایش قیمت ها در رنجی بین 7 تا 11 درصد بود که موجی از اعتراضات فعالان در این صنعت را به دنبال داشت.

تشکل های تخصصی، انجمن صنایع ملی پلیمر ایران و انجمن لوله و اتصالات پلی اتیلن از جمله معترضین به این قیمت ها هستند و در همین راستا، انجمن صنایع ملی پلیمر ایران جلسه ای فوری با اعضای خود امروز سه شنبه هجدهم شهریور ماه برگزار خواهد نموده و این موضوع را مطرح می کنند.

معترضین معتقدند وجود رکود تورمی در بازارهای کالایی و همچنین تنزل قدرت خرید واحد های صنایع تکمیلی برای تامین مواد مواد اولیه و فروش مچینگ برخی از این مواد، مشکلات صنعت پلیمر را دو چندان خواهد کرد. از طرفی افزایش قیمت ها انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن را بر آن داشته که با اطلاعیه ای، اعضای انجمن خود را از خرید تا اطلاع ثانوی، منع کند.

این افزایش قیمت در حالی است که مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از جهش 6 درصدی در تولیدات پتروشیمی های کشور در 5 ماهه نخست امسال خبر داده و ادامه این راه را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و همچنین اقداماتی که در دست اقدام است، نوید داد.

طبیعتاً افزایش قیمت مواد اولیه به عنوان یکی از موانع اصلی در مسیر تحقق این اهداف خواهد بود که نیاز به تدابیر کارشناسی شده دارد. زیرا این صنعت، از صنایع مادر به شمار رفته و نقش مهمی در ارتقا اقتصاد کشور خواهد داشت.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )