ایران ضایعات

تحقق شعار سال با افزایش 70 درصدی تولید آلومینیوم

تحقق شعار سال با افزایش 70 درصدی تولید آلومینیوم

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از افزایش 70 درصدی شمش آلومینیوم در پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

سال 1399 که سال جهش تولید نامگذاری شد، عزم آلومینیوم سازان کشور را برای تحقق این شعار، دو چندان نمود و منجر به افزایش تولید 70 درصدی در پنج ماهه نخست سال شد. تا پایان مردادماه، بالغ بر 175 هزار تن شمش آلومینیوم تولید گردید که آمار جالب توجهی می باشد.

پیشتاز این عرصه، شرکت آلومینیوم ایران است که قریب به 80 هزار تن از مجموع شمش ها را به خود اختصاص داد. این شرکت در مقایسه با سال 98، 6 درصد افزایش تولید داشته است. از دیگر پیشتازان، شرکت المهدی و هرمزال هستند که بالغ بر 66 هزار تن محصول تولید نموده اند. نسبت به سال قبل، افزایش 160 درصدی در عملکرد این دو شرکت دیده می شود.

9 هزار تن از این محصول توسط شرکت آلومینای ایران در این بازه زمانی 5 ماهه تولید گردیده که 307 درصد افزایش را برای شرکت به دنبال داشته است. ظرفیت های جدیدی که طی یک سال اخیر اضافه شده اند را باید از علل اصلی چنین دستاوردی دانست. یکی از بزرگترین خط تولید های آلومینیوم متعلق به آلومینیوم جنوب بوده که به تولید نزدیک به 23 هزار تن پرداخته است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )