ایران ضایعات

ذخایر 18 میلیون تنی ذخایر مس در استان سیستان و بلوچستان

ذخایر 18 میلیون تنی ذخایر مس در استان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، ذخایر مسی که تا کنون در این استان شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته اند را 18 میلیون تن عنوان کرد. داود شهرکی، با بیان اینکه در حوزه صنعت کشور، مشکلات متعددی وجود دارد که بخش عظیمی از آن را فلز مس به عنوان یک فلز استراتژیک، متحمل می شود، نقش آن را در رشد اقتصاد در استان سیستان و بلوچستان، حائز اهمیت دانست.  

شهرکی عنوان کرد: پتانسیل این استان از نظر منابع معدنی مختلف به ویژه مصالح ساختمانی، آنتیموان، منیژیت و سنگ های تزئینی بسیار بالا بوده و می تواند فرصت های شغلی زیادی را ایجاد نماید. این استان یکی از استان‌های ثروتمند در بسیاری از ذخایر موادمعدنی نظیر مصالح ساختمانی، سنگ‌های تزیینی و نما، منیزیت و آنتی موان در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بخش معدن در سیستان و بلوچستان می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان را فراهم کند. معدن مس تمین که در 140 کیلومتری جنوب شرق زاهدان واقع شده، سالانه، 1500 تن مس، استخراج می کند. علاوه بر این، کارخانه صنایع معدنی این معدن نیز به تولید کنسانتره مس اکسیدی به میزان 420 تن در سال، مشغول می باشد که با اتمام طرح توسعه آن، افراد بیشتری، مشغول به فعالیت خواهند شد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )