ایران ضایعات

راه اندازی شهرک ضایعات در کرمانشاه

راه اندازی شهرک ضایعات در کرمانشاه

مدیر کل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، از راه اندازی شهرک ضایعات در کرمانشاه خبر داد.

حسن مرادی ضمن اشاره به وجود انواع مشاغل آلاینده و ضایعات در سطح شهر، راه اندازی شهرک ضایعات را به منظور جمع آوری و یکپارچه سازی آنها ضروری برشمرد و عنوان کرد که در برخی قسمت های شهر مانند جعفرآباد حدود 700 واحد فعال در زمینه خرید و فروش ضایعات مشغول به فعالیت می باشند که مسلماً نیاز به مدیریت دارد. از طرفی کیفیت فضای شهری نیز بهبود خواهد یافت و خدمت رسانی شهری هم ارتقا می یابد. 

مرادی، این کار را از وظایف و تکایف قانونی شهرداری دانست و بیان کرد که به کمک استانداری و ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه، احداث این شهرک انجام خواهد شد. بهترین مکانی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، زمینی به وسعت فعلی 30 هکتار در انتهای شهرک ملاحسینی کرمانشاه می باشد که پتانسیل گسترش 200 هکتاری را نیز دارد. اما برای شروع کار، مساحت 30 هکتار کفایت می کند که در حال حاضر، تفکیک و تغییر کاربری آن در حال انجام است و با موافقت کارگروه امور زیربنایی استان، کلنگ زنی آن صورت می گیرد.

طبق گزارشات مدیر کل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، آخرین زمان کلنگ زنی این شهرک، پایان شهریور ماه امسال خواهد بود و طبق مذاکرات و رایزنی های صورت گرفته با شرکت خصوصی که برای این منظور، سرمایه گذاری می نماید، مدت انجام و تکمیل پروژه، بین یک و نیم تا دو سال می باشد. البته بناست پلاک هایی با مساحت 100 تا 1000 متر نیز به منظور استقرار واحد های تولد ضایعات در بازه های زمانی آینده به همراه قسمت هایی مانند پارکینگ، بارانداز و بانک نیز در آنجا راه اندازی شود.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )