ایران ضایعات

بسته های مقوایی جایگزین بطری نوشابه

بسته های مقوایی جایگزین بطری نوشابه

پلاستیک ها به عنوان یکی از پرمصرف ترین محصولات در جامعه امروزی حجم انبوهی از زباله ها را تشکیل داده و یکی از مهم ترین معضلات محیط زیستی بشر در چند سال آینده خواهند بود. در نتیجه توجه روز افزون به بازیافت ضایعات پلاستیک در آینده امری مهم تلقی خواهد شد. اما توجه به روش های کاهش مصرف پلاستیک می تواند قدمی مهم در کاهش ضایعات پلاستیک تلقی شود.

بدین منظور شرکت اروپایی کوکاکولا در اقدامی جالب توانسته با تعبیه بسته بندی های مقوایی به جای بطری های پلاستیکی از تولید و مصرف سالیانه حدود 18 تن پلاستیک جلوگیری نماید. این هدف با مشارکت و همکاری شرکت بسته بندی و ست راک آمریکا  اجرایی خواهد شد. در تهیه بسته های مقوایی مدنظر هیچگونه چسبی استفاده نشده و مقاومت قابل قبولی در برابر مواد موجود در نوشابه خواهند داشت. استفاده از بطری های مقوایی علاوه بر صرفه جویی در مصرف پلاستیک به مقدار قابل توجهی در هزینه های بسته بندی نیز صرفه جویی خواهد کرد.

در این خصوص مدیر بخش توسعه کوکاکولا، همچنان به تولید بطری های پلاستیکی ادامه می دهد و در تولید وقفه ای ایجاد نکرده است. به عقیده وی مشتریان همچنان خواستار بطری های پلاستیکی هستد چراکه این بطری ها سبک بوده و می توان از آن به دفعات استفاده نمود.

این در شرایطی است که در سال 2019 برند کوکاکولا رکورد تولید ضایعات پلاستیک را به نام خود زد. در این مدت کوکاکولا، حدود 3 میلیون تن بسته بندی پلاستیکی تولید کرده است.

در حال حاضر برند کوکاکولا، در کارخانه بارسلونا بیش از 3 میلیون دلار جهت اجرای این طرح سرمایه گذاری کرده و قرار است تا سال 2030 بتواند 100 درصد بطری های پلاستیکی خود را بازیافت نماید. اما در طرح مذکور به استفاده از بسته بندی های کاغذی اشاره ای نشده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )