ایران ضایعات

شمش آلومینیوم شاگرد اول تولید محصولات فلزی در بهار 99

شمش آلومینیوم شاگرد اول تولید محصولات فلزی در بهار 99

وزارت صنعت، معدن و تجارت آماری از میزان استخراج و تولید میزان فلزات گرانبها منتشر کرد. به گزارش این وزارتخانه بیشترین رشد در این مدت در صنعت آلومینیوم بوده است. این آمار به شرح زیر است:

  • فولاد خام در سه ماهه نخست امسال، 6969 تن تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 8.4 درصدی همراه بوده است. سال گذشته میزان فولاد خام تولیدی در سه ماهه ابتدایی 6426 تن برآورد شده بود.
  • شمش آلومینیوم در سه ماهه ابتدایی سال 98، تولید 65 هزار تنی داشته و در سه ماهه ابتدایی سال 99 با رشد 46 درصدی را شاهد تولید 95 هزار تنی بوده است. بخش آلومینیوم یکی از صنایع استراتژیک ایران محسوب شده که بیشترین رشد را در بین دیگر محصولات فلزی، بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است. این افزایش تولید در راستای چشم انداز تولید یک میلیون و 500 هزار تنی آلومینیوم تا پایان سال 1404 بوده است.
  • کاتد مس نیز در مدت سه ماهه ابتدایی سال 99 با 2.1 درصد رشد توانسته رکورد مناسبی را زده و از میزان تولید 68 هزار تن در فصل بهار 98 به 69 هزار تن رسید. کاتد مس نیز یکی از محصولات فلزی بوده که در بخش صنایع تولیدی معدنی نقش یکی از محصولات استراتژیک محسوب می شود.
  • آلومینا نیز در مدت سه ماهه ابتدایی 99 با رشد 2.3 درصدی از 61.4 هزار تن در سال 98 به 62.8 هزار تن رسیده است.
  • اما تولید کنسانتره زغالسنگ در فصل بهار 99 نسبت به بهار 98 با افت 4.4 درصدی همراه بوده و میزان تولید آن از 355.8 هزار تن به 340.1 هزار تن کاهش داشته است. یکی از دلایل کاهش تولید کنسانتره زغال سنگ، کاهش سرمایه گذاری در این حوزه به دلیل کم بودن قیمت ها و یا به عبارتی واقعی نبودن قیمت ها بوده است. از آنجایی که این ماده معدنی می تواد به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی ایمنی ضعیف معادن یکی دیگر از دلایل کاهش تمایل سرمایه گذاری در این حوزه است. با این حال تولید کنسانتره زغالسنگ از برنامه تعیین شده 20 درصد جلوتر است.

میزان تولید

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )