ایران ضایعات

کیفیت ضامن فروش محصولات آلومینیوم در شرایط تحریم

کیفیت ضامن فروش محصولات آلومینیوم در شرایط تحریم

یعقوبی مدیر بازرگانی شرکت آلومینیوم حکمتی با بیش از 35 سال سابقه فعالیت در زمینه محصولات آلومینیومی نظیر بیلت، پروفیل، در و پنجره و.... در رابطه با چالش های پیرامون شرکت های آلومینیومی اظهار داشت: تحریم های حوزه فولاد فعالیت واحدهای تولید آلومینیوم را با مشکل همراه کرده است. به عبارتی تحریم ها به عنوان یک عامل بیرونی و افزایش نرخ دلار به عنوان یک عامل درونی سد راه تولید آلومینیوم شرکت های ایرانی شده است. به گفته یعقوبی این کارخانه شمش آلومینیم را از ایرالکو و المهدی خریداری کرده و با فرآوری آن ها محصولات آلومینیومی تولید می کند. اما موادی که در بخش آبکاری این کارخانه استفاده می شود همه وارداتی هستند و در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر جامعه واردات این مواد به کشور به سختی انجام می گیرد. از طرفی رشد روز به روز نرخ دلار قیمت این مواد را به قدری افزایش داده که فروش مواد اولیه و به اصطلاح دلالی سودآور تر از تولید شده است و این مساله به اقتصاد کشور ضربه مهلکی وارد آورده و در میان مدت شاهد وابستگی شدید کشور به واردات خواهیم بود.

یعقوبی افزود شیوع ویروس کرونا نیز ضربه دیگری وارد کرد به طوریکه مشتری ها به بهانه نداشتن پول پرداخت مطالبات خود را به تعویق می انداختند. لذا کارخانه هم بودجه کافی برای خرید مواد اولیه نخواهد داشت. از طرفی خرید اعتباری مواد اولیه نیز منتفی شد و کارخانه دار باید نقدی مواد اولیه را خریداری نماید. لذا روش اعتباری فروش نیز منتفی شده و مشتری ها ملزم می شوند در زمان خرید نقدی حساب خود را تسویه کنند. این مساله زیان جبران ناپذیری را به کارخانه دار و به مشتری وارد خواهد آورد.

به گفته یعقوبی کسب اطمینان مشتریان و افزایش وفاداری او به محصولات با کیفیت شرکت رمز پیروزی در تمام شرایط بخصوص شرایط تحریم است. اما زمانی که کارخانه ای نتواند مواد اولیه خود را فراهم نموده و یا مجبور شود آن را با قیمتی بالاتر و آن هم به صورت نقدی به مشتریان بفروشد رفته رفته مشتریان نه به دلیل بی اعتمادی به شرکت بلکه به دلیل نداشتن توان مالی قدرت خرید خود را از دست می دهند. در نتیجه زمنیه ورود دلالان به بازار باز شده و به جای اینکه مواد اولیه و محصولات آلومینیومی دست مشتریان اصلی برسد وارد سیکل معیوب دلالی شده و به عنوان کالای سرمایه ای خرید و فروش می شود.

به عقیده یعقوبی این اقدام به جای به کارگماری نیروی انسانی متخصص، زمینه بیکاری را فراهم می نماید. در این زمینه به یمن قوه الهی شرکت آلومینیوم حکمتی توانسته از ابتدای سال تاکنون و به دنبال راه اندازی فاز سوم کارخانه برای 20 نفر فرصت اشتغالزایی فراهم نموده و توانسته بخشی از رسالت خود را در جهت رفع بیکاری به انجام برساند.

یعقوبی در پایان افزود کسب اعتماد مشتریان در شرایط فعلی می تواند ضامن حفظ مشتریان و فروش باشد و در این زمینه نیز کارخانه ها باید همچنان به تولید محصولات با کیفیت خود با قدرت ادامه دهند هرچند ممکن است قادر به استفاده از تمام ظرفیت تولیدی خود نباشند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )