ایران ضایعات

کاهش 18 درصدی صادرات ضایعات پلاستیک آمریکا

کاهش 18 درصدی صادرات ضایعات پلاستیک آمریکا

آمریکا در نیمه اول سال 2020 حدود 635 میلیون پوند ضایعات پلاستیکی صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است. آمارهای بررسی شده نشان می دهد این میزان کاهش به دلیل صادرات کمتر ضایعات پلاستیک به کشور هند بوده است. کاهش میزان صادرات به هند در نتیجه محدودیت های وارداتی اعمال شده در کشور هند بوده و از طرفی شیوع ویروس کرونا نیز عامل دیگری در کاهش میزان صادرات محسوب می شود. به طوریکه واردات ضایعات پلاستیک به هند از 156 میلیون پوند در نیمه اول سال 2019 به 23 میلیون پوند در نیمه ابتدایی سال جاری رسید.

از طرفی بررسی بسیاری از بازارهای صادراتی کاهش میزان صادرات ضایعات پلاستیک را در آمریکا نشان می دهد. در حالی که مالزی قوانین سختی برای واردات ضایعات پلاستیک وضع کرده اما نسبت به سال گذشته واردات آن 3 برابر شده است. همچنین میزان واردات ضایعات پلاستیک به ویتنام نیز حدود 2 برابر شده است. اما افزایش میزان واردات ضایعات به این دو کشور نیز نتوانسته تاثیر کاهش صادرات به هند را پر کند.

صادرات

لازم به ذکر است کشور هند قصد دارد با افزایش نظارت ها میزان واردات ضایعات پلاستیک خود را نیز از مقدار فعلی کمتر کند. بنادر این کشور نیز از ویروس کرونا در امان نماند و با ظرفیت محدود به فعالیت می پرداختند.  

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )