ایران ضایعات

مشکل تامین لاستیک کشور حل شد

مشکل تامیـن لاستیک کشور حـل شد

عباس تابش رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به مشکلات تامین لاستیک برای انواع خودروهای سواری و وانت بارها عنوان کرد: از روز شنبه 25 مرداد ماه مشکل تامین لاستیک کشور برطرف شده و در این خصوص با کمبود مواجه نخواهیم بود.

وی در این خصوص اظهار کرد: علاوه بر انباشت لاستیک های وارداتی در گمرک، با افزایش 10 درصدی تولید و همچنین به روز شدن قیمت لاستیک در سامانه شاهد ساماندهی بازار لاستیک خودرو در کشور خواهیم بود.

وی در خصوص نحوه تحویل لاستیک به خودروها افزود: جهت عرضه لاستیک آمار ماشین های باری در سامانه بارگذاری شده و با ارائه حواله راهداری لاستیک با نرخ مصوب عرضه و تقاضا در این زمینه مدیریت خواهد شد.در این طرح اگر عرضه لاستیک توسط عاملان عرضه با قیمت مصوب انجام نشود، حکم عاملیت آن ها باطل شده و به شخص دیگری واگذار خواهد شد.

تابش با اشاره به وجود پرونده های کلان در حوزه فولاد و پتروشیمی افزود: حدود 564 پرونده کلان به ارزش 23 هزار میلیارد تومان در 4 ماه ابتدایی امسال تشکیل شده که تقریبا ارزش هر کدام از آن ها بین یک تا 15 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی همچنین در خصوص گرانی بسیاری از کالاها افزود: گرانی با گرانفروشی فرق می کند. گرانی در نتیجه نوسانات نرخ دلار ایجاد می شود. با افزایش قیمت دلار قیمت کالاها نیز افزایش می یابد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )