ایران ضایعات

شناسایی 200مرکز غیرمجاز جمع آوری زباله در تهران

شناسایی 200مرکز غیرمجاز جمع آوری زباله در تهران

در جلسه ای که با حضور فرماندهی و جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران، معاون امور مناطق تهران، مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برگزار گردید به مشکل زباله گردهای پراکنده در شهر تهران پرداخته شد و شناسایی کانون های زباله گرد در استان تهران صورت گرفت.

در این جلسه علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به روش های جمع آوری زباله در دهه هفتاد افزود: در اوایل دهه هفتاد با نصب مخازن 1100 لیتری برای جمع آوری زباله ها در معابر اصلی اقدام شد اما طولی نکشید که زباله گردها با گشتن این مخازن و جمع آوری زباله ها، اقدام به تشکیل  گروه های تفکیک زباله در سطح شهر شدند که اکثرا به صورت غیرمجاز نیز فعالیت می کردند.

علیپور در ادامه افزود با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز بازیافت از اسفند تا اردیبهشت ماه، با همکاری نیروهای پلیس 6 سردسته گروه های زباله گرد غیرمجاز دستگیر شدند. وی با اشاره به حضور نیروهای افغان در شهرداری ها افزود: از آنجایی که برخی از نیروهای افغان در شهرداری ها به عنوان پارک بان مشغول به فعالیت هستند، همگی دارای شناسنامه کار بوده و قابل شناسایی هستند. اما زباله گردهایی که به صورت غیرمجاز در سطح شهر به فعالیت مشغولند اکثرا افغانی بوده و شناسنامه کار نداشته و قابل شناسایی نیستند.

وی در ادامه از شناسایی 200 مرکز که به صورت غیرمجاز مشغول به فعالیت هستند خبر داد و افزود فعالیت این مکان ها با توجه به ماده 55 قانون شهرداری ها و ماده 16، 19 و 20 قانون مدیریت پسماند تخلف محسوب شده و مامورین نیروی انتظامی با این مراکز متخلف برخورد جدی خواهند کرد.

در این جلسه فرماندهی نیروی انتظامی افزود در بین این مراکز متخلف کودکانی بالاجبار مشغول به فعالیت هستند که در زمان دستگیری، نیروی انتظامی برای این کودکان تمایز قائل شده تا دچار آسیب روانی و اجتماعی نشوند.

سردار رحیمی در این جلسه با اشاره به ارائه راهکارهای عملی درخصوص برخورد با متخلفان زباله گرد عنوان کرد: پلیس پیشگیری و معاونت اجتماعی باید در راستای کاهش حضور زباله گردها در استان تهران چاره اندیشی نماید و با تشکیل کارگروه های مختلف با حضور مسئولان زیربط در خصوص فعالیت غیرمجاز زباله گردها به بررسی راهکارهای درخور توجه و شایسته بپردازد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )