ایران ضایعات

افتتاح نخستین هایپرمارکت پسماند خشک در شهرتهران

افتتاح نخستین هایپرمارکت پسماند خشک در شهرتهران

نخستین هایپرمارکت پسماندخشک در منطقه 19 شهر تهران جنب پایانه اتوبوسرانی شهید سروری روز گذشته افتتاح گردید. در این مراسم رئیس کمیته محیط زیست با اشاره به اینکه 40 درصد پسماندهای تولیدی شهر را پسماند خشک تشکیل می دهد، افزود: با توجه به پیامدهای زیست محیطی که پسماندهای خشک و تر در محیط زیست ایجاد می کنند، تفکیک از مبدا با هدف تسریع فرایند بازیافت می تواند گزینه ای مناسب در جهت حفظ هر چه بهتر محیط زیست محسوب شود.

علی توکلی شهردار منطقه 19 در خصوص نحوه فعالیت این هایپرمارکت افزود: در این هایپر کلیه پسماندهای خشک از جمله ضایعات پلاستیکی، ضایعات فلزی، ضایعات الکترونیکی، ضایعات شیشه و... از شهروندان با قیمت مصوب خریداری شده و به جای آن اقلام خوراکی در کیسه های پارچه ای در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

توکلی با اشاره به ظرفیت های موجود در برنامه شاد افزود: آموزش و پرورش می تواند در راستای ارائه آموزش های لازم در خصوص تفکیک پسماند از طریق برنامه شاد اقدام نموده و تبلیغات و آموزش های حوزه تفکیک از مبدا و توجه به فرایند بازیافت را با به اشتراک گذاری در برنامه شاد در اختیار دانش آموزان و اولیا قرار داد تا بدین روش با افزایش دانش عمومی بتوان گامی مهم در حوزه بازیافت برداشت.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )