ایران ضایعات

فراهم شدن فرصت صادراتی آلومینیوم از استان فارس

فراهم شدن فرصت صادراتی آلومینیوم از استان فارس

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه کارگروه امروز خبر از صادرات آلومینیوم از طریق استان فارس داد. وی افزود با توجه به مشکلات اقتصادی که گریبان گیر صنعت بازیافت شده صادرات آلومینیوم با چالش های فراوانی روبه رو است. استاندار فارس در خصوص تامین بودجه مورد نیاز برای طرح های زیرساختی افزود: استان فارس طی 10 سال گذشته با دریافت اعتبار حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان توانست بخشی از بودجه مورد نیاز زیرساخت های لازم را تامین نماید. با این حال طی رایزنی های انجام شده با معاون رئیس جمهور، مقرر شد اعتبار دیگری به همان ارزش قبل جهت تکمیل پروژه های زیرساختی به استان فارس اختصاص یابد.

به عقیده استاندار فارس تامین بودجه مورد نیاز برای زیرساخت های صادراتی می تواند علاوه بر تسهیل شرایط صادرات، فرصتی مناسب برای توجه به بازارهای صادراتی جنوبی کشور محسوب می شود.

در پایان رحیمی به صادرکنندگان پیشنهاد کرد با توجه به افزایش نرخ ارز می توانند با مغتنم شمردن فرصت در راستای افزایش صادرات کشور قدم بردارند. مسئولان کشور نیز در کنار توجه به مشکلات داخلی و ارائه راهکار جهت حل آن ها، باید با مدنظر قراردادن رشد و پیشرفت کشور در جهت توجه به صادرات و از میان برداشتن چالش های روبه رو نیز چاره اندیشی کنند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )