ایران ضایعات

آزادسازی گام به گام قیمت گذاری فولاد دربورس کالا

آزادسازی گام به گام قیمت گذاری فولاد دربورس کالا

پس از برگزاری جلسه ای پیرامون قیمت گذاری زنجیره فولاد مقرر شد قیمت های فولادی تغییر نکند و عرضه شمش فولادی و محصولات فولادی در بورس کالا تداوم یابد و قرار شد در خصوص تعیین سقف قیمتی در بورس کالا پس از بررسی های لازم نتیجه به فولادسازان اعلام شود. هم اکنون قیمت فولاد در بورس کالا به نسبت بازار آزاد کمتر است و فولادسازان تمایلی به عرضه محصولات فولادی خود در بورس کالا ندارند. تولیدکنندگان فولاد در این خصوص تمایل دارند روند تعیین سقف قیمت گذاری هم در بورس کالا آزاد شود.

از آنجایی که فولاد به عنوان ماده اولیه در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد، لذا آزاد شدن قیمت فولاد می تواند به افزایش قیمت در واحد خودروسازی نیز منجر شود. بنابراین در زمینه آزادسازی قیمت فولاد باید با هدف گذاری دقیق تری پیش رفت. براساس مصوبه شورای رقابت، تولیدکنندگان خودرو می توانند هر سه ماه یکبار در خصوص تغییر قیمت گذاری تجدیدنظر کنند و قیمت های خود را افزایش دهد. تاکنون دو بار تجدیدنظر در خصوص قیمت گذاری صورت گرفته و افزایش قیمت مقاطع فولادی نیز می تواند تجدیدنظری دوباره را رقم زند.

در این راستا معاون اقتصادی رئیس جمهوری به فولادسازان گفت روند آزادسازی قیمت نه به یک باره بلکه گام به گام انجام خواهد شد.

برخی خودروسازان معتقدند همانگونه که کلیه مواد اولیه مصرفی در ساخت خودرو در بورس کالا عرضه می شود، باید امکان پذیرش خودرو در بورس کالا نیز فراهم شود تا قیمت گذاری براساس عرضه و تقاضا صورت گرفته و قیمت واقعی آن کشف گردد.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )