ایران ضایعات

ارزان فروشی ضربه ای دیگر بر پیکره رنجور معادن

ارزان فروشی ضربه ای دیگر بر پیکره رنجور معادن

یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درخصوص بخش معدنی کشور بیان کرد: بخش معدنی هر کشوری یکی از پایه های فعال اقتصادی آن محسوب می شود. معادن تنها بخشی هستند که کمترین ضربه را در اثر تحریم ها و ویروس کرونا تجربه کردند. با این حال وضع قوانین ضد و نقیض و انواع ممنوعیت های دولتی بر پیکره این بخش فعال اقتصادی ضربه وارد آورده به طوریکه زمینه تعطیلی حدود 200 معدن دارای پروانه بهره برداری فراهم شده است.

سجاد غرقی در این خصوص اضافه کرد: در شرایط ناهموار کنونی معادن بزرگ مجبور به تعدیل نیرو شده اند و با حداقل ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند. از طرفی معادن کوچک تاب رقابت را نداشته و تعطیل شده اند.

این در شرایطی است که مواد اولیه معدنی در بازار حدود 50 درصد ارزان تر از قیمت های صادراتی به فروش می رسد و این موضوع با فراهم نمودن زمینه لازم، فرایند تعطیلی معادن کوچک و بزرگ را تسریع کرده است.  

وی در پایان افزود: با رفع برخی موانع دست و پا گیر در حوزه معادن، همچنین فراهم نمودن تسهیلات لازم در راستای افزایش قیمت مواد معدنی می توان کمک شایانی به سرپا ماندن این بخش به خصوص معادن و بنگاه های کوچک نمود.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )