ایران ضایعات

تدوین نقشه 20 ساله صنعت سرب و روی

تدوین نقشه 20 ساله صنعت سرب و روی

امین صفری مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد اذعان کرد: کشور ایران با داشتن معادن غنی از سرب و روی توان تولید شمش و صادرات آن را دارد. اما متاسفانه تاکنون هیچ برنامه مدون و نقشه راه شکل یافته ای برای این عرصه وجود نداشته تا جایی که نهادهای حکومتی نیز آمار درستی از میزان استخراج و تولید سرب و روی کشور در اختیار نداشتند.

تا قبل از این تمام تصمیمات اتخاذ شده برای این صنعت به صورت آنی و در لحظه اتخاذ می شد و هیچ برنامه مدونی برای آینده این صنعت ترسیم نشده بود.

هم اکنون با تدوین نقشه 20 ساله اطلاعات جامع و کاملی درخصوص وضعیت تکنولوژی و وضعیت فعالیت های اکتشافی در دست متولیان امر و دولتی ها قرار می گیرد. برنامه مذکور با تلاش و کوشش بخش خصوصی و دولتی و طی جلسات مختلف با حضور انجمن ها، صنایع، شرکت ها و....مورد بررسی قرار گرفته است.

امین صفری با اشاره به پیشرفت برخی از طرح ها روی کاغذ، افزود: سامانه وبی در خصوص نقشه 20 ساله صنعت سرب و روی کشور طرح ریزی و طراحی شده و اطلاعات مندرج در آن به صورت مرتب به روزرسانی می شود.

اطلاعات حاصله در نتیجه پایش معادن، وزارت صمت، انجمن سرب، انجمن صادرکنندگان، بازدیدهای میدانی و... حاصل گردیده که در طرح مذکور درج شده و مرتب به روزرسانی خواهد شد. لازم به ذکر است اطلاعات فعلی در مدت دو سال گردآوری شده است.

صفری در ادامه گفت: مراحل نهایی تکمیل طرح مذکور اجرایی شده و به زودی از آن رونمایی خواهد شد تا اطلاعات به روز آن مورد استفاده صاحبان صنعت سرب و روی قرار گیرد.

صفری در پایان افزود: در این سامانه تمام معادن سرب و روی، واحدهای فراوری و ذوب، کارخانجات سرب و روی و صنایع پایین دستی به صورت GIS روی نقشه مشخص شده اند. هر اکتشاف جدیدی که صورت گیرد در سامانه ثبت شده و مانند سامانه کاداستر معادن و به صورت پویا و آنلاین، مراحل بعدی را گزارش می دهد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )