ایران ضایعات

بسته سیاسی نحوه برگشت ارز صادراتی سال 99 اعلام شد

بسته سیاسی نحوه برگشت ارز صادراتی سال 99 اعلام شد

بسته سیاسی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات سال 99 در جلسه ای با حضور وزیر نفت، وزیر سازمان صمت، معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تصویب رسید.

مفاد مصوبات به شرح زیر است:

  • صادرکنندگان می بایست حداقل 80 درصد ارز حاصل از صادرات خود را به صورت حواله ارزی و حداکثر 20 درصد آن را بصورت اسکناس در بازار ثانویه به بانک ها و صرافی های مجاز بفروش برسانند. در کلیه مفاد این مصوبه، فروش ارز به صورت حواله های ارزی باید در "سامانه نیما" و به صورت اسکناس، باید در "سامانه نظارت ارز(سنا)" ثبت گردد.
  • کلیه صادرکنندگان موظف اند حداکثر 4 ماه پس از صدور پروانه صادراتی گمرک ارز خود را به چرخه اقتصادی کشور برگردانند.
  • به منظور تقویت و ارتقای صادرات غیرنفتی و اطمینان از بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتادی کشور، وزارت صمت علاوه بر پایش کارت های بازرگانی موجود، اقدام به رتبه بندی صادرکنندگان در سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری خواهد نمود. بر این اساس صادرکنندگان به منظور صادرات بیش از سقف اعتباری خود، می بایست نسبت به ایفای تعهد ارزی اقدام نمایند.
  • ارز ناشی از پیمان ها قراردادهای ارزی داخلی با بخش دولتی یا غیردولتی بایستی از طریق ثبت سفارش برای تامین نیازهای وارداتی قراردادهای مذکور استاده شود و مازاد آن در بازار ثانویه به فروش رسانده شود.

ارز صادراتیارز صادراتیارز صادراتی

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )