ایران ضایعات

تفاوت پلاتین پزشکی و صنعتی

تفاوت پلاتین پزشکی و صنعتی چیست؟

مقدمه

پلاتین پزشکی یکی از تجهیزات پر کاربرد در صنعت پزشکی است که به منظور ترمیم استخوان های آسیب دیده و شکسته مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که در سایت ایران ضایعات فعالیت دارند، روزانه با تعداد زیادی آگهی خرید و فروش پلاتین پزشکی مواجه می شوند. اما گاهاً در رابطه با قیمت آن با ابهاماتی رو به رو می شوند که لازم می دانیم مواردی را یادآوری نمائیم.

پلاتین صنعتی چیست؟

پلاتین صعتی در اصل همان فلز گرانبهائی است که در حال حاضر هر اونس آن حدود 1070 دلار یعنی با احتساب دلار نیمایی تقریباً بیش از بیست و سه میلیون تومان می باشد. این فلز گرانبها با خواص چکش خواری و مفتول پذیری در تولید سیم های فلزی، جواهرات، ظروف آزمایشگاهی، اتصالات الکتریکی، تجهیزات مربوط به عناصر حرارتی ترموکوپل دار و دستگاه های مقاوم نسبت به زنگ زدگی و خوردگی استفاده می شود. کوره های الکتریکی، موشک ها، کاتالیست خودرو ها، کشتی ها، موج شکن های فولادی نیز از این فلز بهره می برند. 

جنس پلاتین پزشکی

اما جنس پلاتین پزشکی چیست و چه تفاوتی با پلاتین صنعتی دارد؟ پلاتین پزشکی در اصل یک نوع فولاد ضد زنگ یا همان استنلس استیل است که استحکام بالایی و ماشین کاری آسانی دارد. طبیعتاً فولاد در مقایسه با پلاتین از قیمت بسیار پایین تری برخوردار است و به همین خاطر قیمت پلاتین پزشکی دست دوم بر خلاف تصور عموم افراد، پایین می باشد. بنابراین پلاتین پزشکی دست دوم به قیمت پلاتین صنعتی خریداری نمی شود و این نکته باید در خرید و فروش ها مد نظر گرفته شود.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۵ مرداد ۰۰
    سعید خطیب :
    سلام و عرض ادب و احترام پلاتین کیلو چند خرید دارید و نقره کیلو چند
    پاسخ
  • ۳۰ مرداد ۰۰
    نوری مسلمی :
    باسلام وخسته نباشی نحوه تشخیس پلاتین از نقره یا آلومینیوم چیست ؟چطور بایدتشخیص بدیم.. بنده مقداری قاشق وچنگال دارم نمیدونم نقرس یاپلاتینه..پلاتین چه رنگیه؟ باتشکر فراوان
    پاسخ
  • ۱۵ شهریور ۰۰
    علی حاتمی :
    با سلام.بنده حدود 1کیلو پلاتین پزشکی پا (4عددمیله)دارم.اگه بخوام بفروشم حدودا کیلویی چقدر میخرن؟ممنون میشم اگه راهنمائیم کنین.باتشکر از کلیه عوامل
    پاسخ
  • ۱۹ شهریور ۰۰
    جواد نظری :
    پلاتین قیمت چندملیتی خوب
    پاسخ
  • ۱۵ دی ۰۰
    توربو رایان :
    سلام من پروتز بای پولار مفصل ران می خواهم.باتشکر.
    پاسخ
  • ۱۰ بهمن ۰۰
    مجتبی محبوبی راد :
    سلام پلاتین ساق پا دارم میخواستم ببینم میشه به زیور الات تبدیل کرد
    پاسخ
  • ۳ بهمن ۰۱
    علی فرضی :
    سلام یک کیلو پلاتین و پیچ و پلاک پزشکی دارم خریدار تماس بگیره
    پاسخ