ایران ضایعات

قیمت تخته چوب روسی

قــیــمـــت تخته چـــوب روســی

تخته چوب

چوب جزو قدیمی ترین و به عبارتی ابتدایی ترین مصالحی است که توسط بشر به کار برده شده و تا به امروز نه تنها از محبوبیت آن کاسته نشده بلکه با کاربرد روز افزون مواجه شده است. تنوع در بین آن ها بسیاربالاست به همین دلیل، بر قیمت تخته چوب های مختلف اثر می گذارد. در بخش های بعدی در این باره بیشتر بحث خواهیم کرد.

انواع تخته چوب های روسی

تخته چوب های روسی از مهمترین و متداول ترین نوع تخته ها هستند. این تخته ها برای طراحی انواع دکوراسیون های داخلی در منازل، اماکن اداری و غیر اداری  به کار برده می شوند. صنعت مبل سازی از عمده ترین مصرف کنندگان این تخته چوب ها به شمار می رود.

در رابطه با این تخته ها که سالانه متراژ بالایی از آنها از کشور روسیه وارد ایران می شوند، باید بیان کرد که تنوع بالایی در آنها وجود دارد. تخته چوب های فیر که به نراد نیز معروف هستند از جمله چوب های روسی وارداتی به کشور محسوب می شوند. یولکا و سوسنا نیز از دیگر تخته های چوبی می باشند که مورد استقبال قرار گرفته اند. استحکام و نرمی نیز از ویژگی های انواع مختلف آن محسوب می شود.

ویژگی های انواع تخته چوب های روسی

تخته چوب فیر از درختانی به دست می آید که در کل سال سبز بوده و همچنین تهی هستند و نسبت به سایر نمونه ها، نرم تر بوده و برای مصارفی که به چوب های نرم نیاز دارند، به کار گرفته می شود. وزن کم نراد نیز از مشخصات اصلی آن به شمار می رود که کاربرد آن در ساخت کاغذ، کف پوش، فریم های ساختمانی و سایر محصولات این چنینی را افزایش داده است.

چوب سوسنا نیز همانند چوب نراد از ویژگی های سبکی و نرمی برخوردار است. قیمت آن نیز در مقایسه با سایر تخته چوب ها مناسب تر می باشد. صنعت کاغذ سازی، بیشترین بهره را از آن می برد. البته تخته های چند لایه و الیاف مختلف را نیز از این نوع چوب ها تهیه می کنند.

برخی دیگر از تخته چوب های روسی که از درخت اسپروس به دست می آیند به پولکا یا نوئل معروف بوده و دارای بافتی درشت می باشند. لوازم چوبی متعددی را از این چوب های نرم روسی می سازند.

راش روسی نیز در فهرست واردات این محصولات دیده می شود. البته تنوع در راش ها بسیار بالا است. به نحوی که در کشور ما نیز حدود 13 گونه از این درخت وجود دارد. چوب راش مورد توجه مبل سازان قرار دارد. چرا که بسیار خوش تراش و رنگ پذیر می باشد.

مزایای استفاده از تخته چوب های روسی

برخی از مزایای تخته چوب های متنوع روسی به شرح زیر می باشد:

قیمت تخته چوب های روسی، مناسب است. از طرفی استحکام بالایی دارند و در صنعت ساختمان سازی نیز قابل استفاده هستند. زیبایی و ظاهر جذاب آنها نیز به راحتی مورد توجه قرار می گیرد. خاصیت ارتجاعی هم در آن ها وجود دارد.

علاوه بر این، مقاومت خوبی در برابر ترک خوردگی از خود نشان می دهند. رنگ سفید و روشن آنها نیز کاربردشان را برای تولید کاغذ مناسب نموده.

خرید تخت چوب روسی

برای خرید تخت چوب روسی در انواع و اقسام مختلف، می توان به قسمت قیمت روز سایت ایران ضایعات مراجعه نمود. بنگاه های متعددی از سراسر کشور تحت نظارت این سایت، فعالیت های آنلاین خود را در زمینه خرید و فروش این محصولات انجام می دهند. حذف دلالان و واسطه های فروش در خرید تخت چوب روسی، هدفی است که به این شیوه محقق می گردد.

البته واضح است که قیمت تخته چوب های مختلف متفاوت بوده و هر یک بر حسب ویژگی ها، استحکام، کاربرد ها، سایز و اندازه قیمت گذاری می شوند. قیمت تخته چوب های مذکور اگر ضایعاتی باشند عموماً به صورت کیلویی، تعیین خواهد شد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )