ایران ضایعات

خرید و فروش خاک طلا

خـــریــد و فـــروش خـــاک طلا

خاک طلا چیست؟

خاک طلا، در واقع همان کانی حاوی فلز ارزشمند و نجیب طلا می باشد که به عنوان ماده خام و اولیه برای تولید آن به کار می رود. فروش خاک طلا نیز با هدف استخراج طلا، انجام می شود. انواع این خاک را در قسمت های بعدی بررسی خواهیم کرد.

کانی های اصلی طلا

کانی های مختلفی از طلا وجود دارد که کالاوریت یکی از مهم ترین آنها می باشد. این کانی ارزشمند با فرمول شیمیایی AuTe2 شناخته می شود. این نوع خاک طلا قادر است در سیستم مونوکلینیک، تبلور یابد. منشور های حاصل از آن هم به صورت شیاردار و تیغه ای دیده می شوند. اغلب این منشور ها، دو قلو بوده و توده های دانه دار در سطح آن ها وجود دارد.

در رابطه با خصوصیات ظاهری آن باید به رنگ زرد برنزی تا سفید نقره ای این نوع خاک طلا اشاره کرد. زمانی که بر روی سطح کشیده شود، خطوط خاکستری مایل به زرد و گاهاً سبز را ایجاد می کند. سختی این کانی در رنج 5/2 تا 3 قرار دارد. وزن مخصوصی معادل 31/9 نیز داشته که به عنوان یکی از مشخصات فیزیکی مهم برای آن به شمار می رود.

علاوه بر این، کالاوریت، فاقد رخ است. این کانی شکننده، جلای فلزی خوبی نیز دارد. برای انحلال آن می توان از اسید نیتریک گرم استفاده نمود. طلای موجود در آن هم حدوداً 44 درصد گزارش شده است.

سیلوانیت، یکی دیگر از انواع خاک طلا می باشد که با نوع قبلی یعنی کالاوریت مشابهت هایی دارد. محققان آن را با کالاوریت، هم ساخت می دانند. نکته ای که در مورد آن باید بیان کرد این است که بعضی از محل های فلزی، حاوی نقره هستند.  (Ag,uA ) Te2دارای منشور های ستونی شکل بوده و طیف رنگی این خاک طلا از خاکستری فولادی تا سفید نقره ای متغیر خواهد بود.

سختی سیلوانیت هم بین 5/1 تا 2 و وزن مخصوصش 11/8 می باشد. اسید نیتریک، قابلیت حل کردن آن را داشته و همچنین از نظر مقدار طلا، در رتبه پایین تری از کالاوریت، قرار می گیرد. چرا که تحقیقات نشان داده است میزان طلای آن، 30 درصد می باشد.

کرنیت با 44 درصد طلا، سختی 5/2 و وزن مخصوص 62/8 به عنوان یکی دیگر از کانی های اصلی طلا شناخته می شود. این خاک حاوی طلا، فراوانی زیادی دارد. البته از نظر استخراج طلا، به نسبت سایر کانی ها، از اهمیت کمتری برخوردار است.

پتزیت که از نظر سختی با کرنیت برابری می کند، یکی دیگر از انواع خاک طلا به شمار می رود. وزن مخصوص آن حدوداً به اندازه 5/0 واحد بیشتر از کرنیت بوده اما میزان طلای کمتری (حدود 25 درصد) تولید می کند. این خاک، تیره بوده و از جلای فلزی هم بهره مند می باشد. مکعبی شکل بودن از شاخصه های آن محسوب می گردد.

مونت برایتیت، ناژیاژیت، مالدونیت و مالدونیت نیز در فهرست کانی های اصلی طلا قرار می گیرند.

کانی های فرعی طلا

طلا، علاوه بر کانی های اصلی، دارای چندین کانی فرعی می باشد که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • الکتروم
  • کوشتلیت
  • پورپزیت
  • بیسموتو اوریت
  • طلای کوپریفر
  • رودیت
  • کورشتیبیت

فروش خاک طلا زنجان

زنجان از ذخایر عظیم خاک طلا بهره مند است. کیفیت خاک طلای آن نیز بالا می باشد. همین امر سبب شده تا فروش خاک طلا زنجان، رونق زیادی پیدا کند. آنچه در فروش خاک طلا، سبب ایجاد نوسانات قیمتی می شود، نوع خاک و درصد طلای موجود در آن است. البته عوامل دیگری مانند نحوه استخراج، میزان فراوانی و همچنین حجم تقاضا برای خرید را هم می توان به این عوامل افزود.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )