ایران ضایعات

روش ها و ماشین آلات پیشرفته برای جداسازی قطعات فلزی

روش ها و ماشین آلات پیشرفته برای جداسازی قطعات فلزی  (بازیاف

روش ها و ماشین آلات پیشرفته برای جداسازی قطعات فلزی  (بازیافت ابر رساناها ) : هنگامی که یک اسکنر تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) بیمارستانی به پایان عمر معمول خود می‌رسد، قطعات فلزی متنوع موجود در آن بازیافت می‌شوند. سیم‌های مسی و سیم‌های ابررسانای تیتانیوم - نیوبیوم از جمله فلزاتی هستند که برای تولید میدان مغناطیسی قدرتمند موردنیاز برای به‌کار افتادن تجهیزات ام‌آر‌آی استفاده می‌شوند. حدود 100 اسکنر ام‌آرآی فعال در فنلاند، سوئد و استونی وجود دارد و از این تعداد، پنج تا 10 دستگاه سالانه با اسکنرهای ام‌آرآی جدیدتر و پرقدرت‌تر جایگزین می‌شوند.

همانطور که داده‌های دولتی آمریکا (از مرکز ملی آمار سلامت در بخش مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری) در سال 2010 میلادی نشان داد، در سال 2007 میلادی در بخش سلامت عمومی بریتانیا 500 دستگاه ام‌آرآی وجود داشت. چنانچه تنها پنج درصد از این دستگاه‌ها در سال 2018 بازیافت شوند، دست‌کم 25 دستگاه برای فرآوری وجود دارد و اگر بخش خصوصی و واحدهای دامپزشکی بریتانیا نیز در نظر گرفته شوند، احتمالا به این تعداد افزوده می‌شود. ارقام سال 2007 میلادی، وجود هفت هزار و 810 دستگاه ام‌آرآی را در آمریکا نشان داد که احتمالا از این تعداد، حدود 400 دستگاه در سال 2018 میلادی بازیافت می‌شوند.

شرکت بازیافت کوساکوسکی ریسایکلینگ (Kuusakoski Recycling) فنلاند روش جدیدی را برای بازیافت مس ، بازیافت تیتانیوم و بازیافت نیوبیوم تهیه کرده است، اما نخست ساختار پیچیده این اسکنر باید از هم باز شوند. آرسی ساکولا، مدیر تحقیق و توسعه فلزات گرانبها در شرکت کاساکوسکی اوی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیوبیوم - تیتانیوم را نمی‌توان با روش‌های مکانیکی یا از طریق ذوب کردن، از مس جدا کرد. وی افزود: به‌همین دلیل ما یک روش الکتروشیمیایی تولید کردیم.

photo_2019-03-05_16-28-34-half.jpg


ماشین‌آلات آهن‌بری متوسط شرکت متسو

با توجه به اینکه همه شرکت‌های فراوری ضایعات از حداکثر ظرفیت برخوردار نیستند یا به خرید تضمینی دستگاه‌های برش بزرگ و مخصوص کار سنگین شرکت متسو مانند لیندمان پاورکات (Lindemann PowerCut) یا (Etacut) نیازی ندارند، این شرکت بین‌المللی عرضه تجهیزات ضایعات، خط تولید N-Series خود را ارائه می‌دهد که شامل دستگاه برش مورب سری ان (NIS) می‌شود که یک دستگاه برش گرانشی با عملکرد تمام خودکار و همچنین دستگاه برش/برش عمیق/خردکننده تاشوی متسو (NCS) است. پراش اشعه ایکس شرکت ردویو می‌تواند در هزینه‌های ضایعات صرفه‌جویی کند. فناوری جداسازی فلورسانس اشعه ایکس شرکت ردویو (Redwave) در اتریش، امکان تشخیص اولیه ترکیبات حاوی مخلوط فلزات عبوری را فراهم می‌سازد.

ترکیب فناوری فلورسانس اشعه ایکس (XRF) و فناوری دوربین در یک طراحی سقوط آزاد (Free-fall) و ریزش (Chute) فشرده به‌جای اسکن شدن روی یک نوار، سبب جداسازی مواد ورودی به دو جریان می‌شود که از طریق یک نقاله یا، درصورت نیاز، با جداسازی خودکار به ذرات مختلف فلزی تفکیک می‌شوند. سایر فلزات ریخته‌گری قدیمی را نیز می‌توان با استفاده از فناوری فلورسانس اشعه ایکس تفکیک کرد. در اروپا، میزان فلزات ریخته‌گری قدیمی نسبتا زیاد است زیرا اغلب پیش از اسقاط خودرو ، موتور آن خارج و به‌صورت جداگانه تصفیه می‌شود. رویکرد جداسازی از لحاظ کیفیت و ترکیبات موردنیاز محصولات نهایی تعیین می‌شود. این امر می‌تواند یک جداسازی مس و برنج از فلزات سنگین تا تفکیک جداگانه برنج و برنز یا انواع مختلف فولاد ضدزنگ از یکدیگر را دربرگیرد. (منبع: ماهنامه تخصصی پردازش)

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۴ مرداد ۰۰
    محمد جواد ذوالفقاری :
    سلام بسیار عالیه لطفا قیمت این دستگاه بفرستید سپاسگذارم
    پاسخ