ایران ضایعات

کربنات کلسیم مشکی با پوشش کربن (PCCc)

کربنات کلسیم رسوبی با پوشش کربن - کربنات کلسیم رنگ مشکی

کربنات کلسیم مشکی با پوشش کربن (محصول منحصر به فرد)

کربنات کلسیم یک ماده معدنی استثنایی است و یکی از پرکاربردترین مواد معدنی است که در صنایع پلیمر، پلاستیک‌ها، کاغذسازی، رنگ‌ها و پوشش‌ها، صنایع فولاد و متالورژی، داروسازی و ...استفاده می شود، در صنایع پلیمری این ماده نقش پرکننده و حجم دهنده را ایفا میکند. این ماده به دو صورت معدنی و رسوبی در صنعت به کار می رود.

شرکت پرند پس از سالیان متمادی تحقیق و آزمایش، موفق به اختراع سیستمی گردیده که با پوشش کربن روی کربنات کلسیم رسوبی محصولی تولید می شود که در کاهش مشکلات کامپاندینگ صنایع  پلیمری نقش مهمی را ایفا می نماید . این شرکت که در سال 1374 شمسی تاسیس شد، تحقیقات و بررسی طرح اختراعی پوشش کربن روی کربنات کلسیم (آلیاژ) را شروع و در سال 1379 با موفقیت به انجام رسانده و از سال 1381 مرحله نیمه صنعتی طرح و اخیرا مرحله صنعتی طرح به اتمام رسیده است. محصول فوق نوعی آلیاژ حاصل از جوش کربن و کربنات کلسیم رسوبی (کربنات کلسیم + افزودنی + (7- 5) درصد کربن) برای بهبود فرآیند و خواص فیزیکی – مکانیکی می باشد .

 

معرفی محصول PCC

  • در کامپاندهای شیمیایی پرکننده معدنی مشکلاتی مانند چسبندگی سطوح مواد به یکدیگر، تجمع ذرات در یک نقطه، مشکل توزیع یکنواخت مواد و... همواره وجود دارد.
  • توزیع نامناسب مواد در ماتریس پلیمر سبب افت شدید خواص مکانیکی محصول نهایی خواهد گردید. برای رفع این نقیصه حضور یک ماده واسط الزامی است که این ماده واسط به نام عامل اتصال دهنده (coupling agent) نقش مهمی در رفع مشکل یاد شده بالا با تبدیل فاز معدنی پرکننده به فاز آلی را ایفا می نماید و از تجمع و خوشه ای شدن مواد جلوگیری کرده و اندازه متوسط ذرات را کاهش داده که در نتیجه نسبت سطح به حجم ذرات افزایش خواهد یافت.
  • تاکنون برای رفع این مشکل از پوشش مکانیکی اسید استئاریک (اختلاط) روی پلیمر استفاده می گردید. در این محصول انحصاری با پوشش شیمیایی ذرات کربن روی ذرات کلسیم کربنات رسوبی یک آلیاژ جدید از کربن و کربنات کلسیم تولید می گردد، که عوامل بازدارنده ی عناصر معدنی را در کامپاند ها خنثی کرده و در عمل در هنگام توزیع در ماتریس پلیمر فیلر معدنی به مثابه یک ماده آلی با مواد پلیمری به هم متصل شده و اتصالات بهتری بین ماده آلی و معدنی را به دنبال خواهند داشت.

 

تکنولوژی تولید :

  • ترکیب بوجود آمده ، پیوند کربن و کلسیم کربنات رسوبی با ساختار لایه ای میباشد و این کربن ساختار دوده ای نداشته و کاملا تابع ساختار کربنات کلسیم رسوبی میباشد که استحکام و پیوند ذرات آن بسیار متفاوت با دوده صنعتی است .
  • در تکنولوژی تولید این محصول با استفاده از کربنات کلسیم رسوبی مورد استفاده (Isometric) برای پوشش که از نظر فیزیکی متفاوت با کربنات کلسیم رسوبی معمولی میباشد و مواد آلی با کربن بالا و ترکیب این دو ماده در یک راکتور منحصر به فرد که تحت شرایط فیزیکی و شیمیایی خاص بکار گرفته می شود، کربن حاصل  از تجزیه مواد آلی با ساختار لایه ای روی کربنات کلسیم رسوبی جوش داده ( آلیاژ) میشود .

 دستاورد های این محصول :

                                                                    

 

 مزیت های اقتصادی :

                                                                        

 

دستور العمل مصرف  PCC

                                                        

 

 مشخصات فیزیکی-شیمیایی کربنات کلسیم رسوبی با پوشش کربن (PCCc

 

                              

 

 مقایسه مشخصات فیزیکی و شیمیایی PCCc با سایر فیلرهای کربناته

 

 

دستاوردهای منحصر به فرد این محصول :

  • مقاومت بیشتر ناشی از سقوط وزنه
  • پخش بهتر در ماتریس پلیمر >>> عدم تغییر شکل در زمان خروج از قالب >>> کاهش جمع شدگی محصول پس از سرد شدن >>> عدم تغییر ظاهری
  • هیستریزس بسیار کم >>> تحمل خستگی بیشتر >>> کاهش مصرف انرژی
  • متحدالشکل و platy شکل بودن ذرات >>> پراکنش بسیار عالی >>> کاهش مصرف اکستراکتول >>> کمک فرایند >>> هموژنایزر 
  • توزیع یکواخت گرمای ناشی از فرایند >>>  افزایش اسکورچ تایم >>> کاهش انرژی مصرفی در زمان اختلاط

 

 

بسته بندی :

                                                  

 

کاربرد نهایی محصول  :

9 فرمول کربنات کلسیم رسوبی با پوشش کربن (PCCC) در تولید لاستیک

 

پودر كربنات كلسيم رسوبی (PCC)

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم که سفید رنگ و در مشهای مختلف تولید میشود یکی از پر مصرف ترین مواد به عنوان پرکننده (Filler) در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی ،پلیمرها، صنایع غذایی و بسیاری دیگر از صنایع می باشد.

سالها قبل تولید پودرهای میکرونیزه کربنات کلسیم تنها از روش کوبش یا روش های خردایش مکانیکی انجام می شد که به این نوع از پودرها اصطلاحاً (GCC (Grinding Calcium Carbonate گفته می شود. امروزه دیگر این محصول جوابگوی کیفیتمورد تقاضای بسیاری از صنایع نمی باشد. در این روش پس از استخراج سنگ کربنات کلسیم از معادن با استفاده از سنگ شکن آن را تا ابعاد سانتی متری خرد میکنند در مرحله بعدی با استفاده از تجهیزاتی مانند کوبه یا غلطک ان را به سایز میلیمتر می رسانند و سپس با استفاده از دستگاه بال میل آن را تبدیل به پودر میکرونیزه کرده و با استفاده از دستگاه های سپراتور ذرات خرد شده را در سایزهای مختلف جداسازی می نمایند. تولید با این روش علاوه بر استهلاک و مصرف بسیار زیاد انرژی دارای محدودیتهای بسیاری از جمله محدودیت در اندازه و شکل ذرات پودر می باشد . دستیابی به پودری فاین و یکنواخت حتی در مش 2500 (5 میکرون) واقعی امری بسیار دشوار می باشد. علاوه بر این خلوص محصول حداکثر معادل خلوص سنگ معدن خواهد بود و در طول فرآیند خردایش ذرات فلزی نیز به یکی از آنالیزهای نا مطلوب محصول اضافه می شود.
در تولید کربنات کلسیم رسوبی یا (PCC (Precipitated Calcium Carbonate به جای خردایش مکانیکی از فرآیندهای شیمیایی استفاده می شود که پاسخ این نیاز عظیم می باشد. پودر کربنات کلسیم رسوبی از واکنش دادن آهک هیدراته یا هیدروکسید کلسیم با گاز CO2 در رآکتورهای خاص تولید می گردد.

CaCO3+Heat---------------- CaO + CO2
CaO + H2O---------------------Ca(OH)2

Ca(OH)2 + CO2---------- CaCO3 + H2O

آمار سالانه تولید و مصرف این محصول به شکل باور نکردنی رشد کرده و در حال حاضر تولید و مصرف این ماده در جهان حدود 6 میلیون تن میباشد که 75 % آن در صنایع کاغذ سازی مورد مصرف دارد.
با توجه به تکنولوژی نسبتاً پیچیده فرایند PCC ، تولید این محصول در کشورهای در حال توسعه رشد زیادی نیافته و به همینل دلیل محصولات مرتبط به این ماده نیز رشد چندانی پیدا نکرده اند از جمله این صنایع کاغذسازی و صنایع پلیمر و صنایع رنگسازی می باشند. PCC که اندازه ذرات آن بین 0.3 تا 0.8 میکرون میباشد به نانو PCC یا UFC معروف است. UFC به عنوان پرکننده در اکثر پلیمرها خصوصاً PVC مصرف عمده دارد. با توجه به فراوانی سنگ آهک مرغوب و انرژی گاز طبیعی در ایران که لازمه این پروسه می باشند ایران می تواند تولید کننده عمده این محصول در خاور میانه و نیز به عنوان صادرکننده به اروپا مطرح باشد.

موارد مصرف كربنات كلسيم :

 كاغذ سازی : کربنات کلسیم در صنایع کاغذ به عنوان یک ماده پوششی و یک نوع فیلر محسوب میگردد. بازار اصلی مصرف کربنات کلسیم در صنایع کاغذ از جمله کاغذ تحریر میباشد.
 صنايع رنگ : یکی از مصارف اصلی کربنات کلسیم رسوبی در صنایع رنگ میباشد. این ماده به عنوان جایگزین اکسید تیتانیوم کاربرد دارد.
صنايع پلاستيک و لاستيک : در این صنعت انواع بسیار ریز کربنات کلسیم رسوبی به کار میرود. کربنات کلسیم از کلوخه شدن پلیمرها جلوگیری نموده و خواص پراکندگی آنها را بهتر مینماید. مهمترین پلیمر مصرف کننده این ماده پلی وینپل کلراید است.
 مركب چاپ : کربنات کلسیم امولسیونی میتواند در ساخت انواع مرکب چاپ استفاده شود. نوع ریز دانه آن برای این منظور کاربرد بیشتری دارد.
 صنايع آرايشی و بهداشتی : تولید کنندگان لوازم آرایشی و خمیر دندان از مهمترین مصرف کنندگان کربنات کلسیم رسوبی در این بخش هستند.
مواد پاك كننده : در جلا دهنده و پاک کننده فلزات از کربنات کلسیم به عنوان عامل کمکی لخته ساز استفاده میشود.
صنايع دارويی : در این صنعت از کربنات کلسیم بسیار مرغوب استفاده میشود و باید با استانداردهای معتبر این صنعت مطابقت داشته باشد. این ماده برای تهیه شربت و قرص ضد اسید، در ساخت آنتی بیوتیک جهت خنثیسازی و به عنوان کمک فیلتر، در قرصهای قابل حل به عنوان عامل حل کننده و استحکامبخش و در قرصهای کلسیم به عنوان عامل تأمین کلسیم مصرف میگردد.
 صنايع غذايی : کربنات کلسیم در صنایع غذایی به عنوان خنثی کننده اسیدیته مصرف میگردد و در ساخت آدامس نیز کاربرد دارد.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۷ آبان ۹۷
    عبداله آتشی :
    سلام میبخشین یکی ازدوستان هستن توکارتولیدقطعات چدنی بمن گفتن کربن احتیاج دارن این کربنات کلسیم شمارامیشه بهش معرفی کنم؟اگه میشه قیمت هم بهم بدین ممنون
    پرند در پاسخ میگه :
    سلام - خیر این محصول ( کربنات کلسیم رسوبی ) با کربن پوشش داده شده و برای محصولات پلیمری به کار میرود.
    احمد رحیمی در پاسخ میگه :
    سلام براي چدن سليس وپودر نسوز استفاده ميشه پودر نسوز براي جداسازي گاز ذوب فولاد چدن ميشه استفاده کرد هم براي آلياژ کردچدن اطلاعات درست نميدن درمورد ذوب يعني اطلاعات کامل نمي گويند
    پاسخ
  • ۱۴ آبان ۹۷
    امید :
    سلام این محصول رو میشه با مواد پلی اتیلن نامرغوب ترکیب کرد و در نهایت به گرانول تبدیل کرد و نتیجه مطلوب گرفت؟ یعنی mfi مواد رو ببریم بالا و تبدیل به مواد hdpe مرغوب کنیم؟
    پاسخ
  • ۱۴ آبان ۹۷
    پودرسازان پرند :
    سلام. بله در تولید گرانول pe هم می تونید استفاده کنید
    پاسخ
  • ۳۰ آبان ۹۷
    صالح :
    سلام رآکتور های مربوط به تولید PCC داخل ایران ساخته میشن؟ خودمون باید بسازیمش یا وارد میشه؟با چه اسمی شناخته میشن؟ در مورد فرآیند تولید باید از کجا اطلاعات بگیرم لطفا راهنمایی کنید ممنون
    پاسخ
  • ۲ بهمن ۹۷
    عمار اکبری :
    هزینه تولید چقدره
    پاسخ
  • ۵ بهمن ۹۷
    رحیم صادقی :
    سلام لطفا قیمت بفرمایید و دانسیته آن نسبت به کربنات مش 3500 کمتراست یا بیشتر
    پاسخ
  • ۱۴ بهمن ۹۷
    ابراهیم جعفری :
    سلام از این کربنات میتونیم تو تولید گرانول هاش عسلی هم استفاده کرد ؟؟؟؟
    پاسخ
  • ۳ اسفند ۹۷
    پارسا مبینی :
    سلام لطفا قیمت کربنات کلسیم با پوشش کربن را اعلام کنید - ممنونم
    پاسخ
  • ۱۳ اسفند ۹۷
    هادی :
    سلام ببشید قیمت مواد پلاستیک سبد میخواستم
    پاسخ
  • ۲۴ اسفند ۹۷
    هادی شانظری :
    سلام ،از این مواد میشه به جای کربنات کلسیم در تولید نایلون و نایلکس مشکی استفاده کرد ؟ قیمتش چنده؟
    پاسخ
  • ۲۰ فروردین ۹۸
    شهروز امام دوست :
    سلام خسته نباشین شماره تماس محبت میفرمایید.شماره همراه نمیگیره
    پاسخ
  • ۲۵ تیر ۹۸
    علیرضا مافی :
    سلام روز بخیر برای دریافت محصول کربنات کلسیم با روکش کربن --------ادرس - تلفن و یا .......
    پاسخ
  • ۱۶ مرداد ۹۸
    مهدی طباطبایی :
    سلام خسته نباشید ، من برای تحقیقاتم روی یک محصول جدید نیاز به مقداری از این محصول دارم ، چطور میتونم این محصول رو از شما یا بازار خریداری کنم ، لطفأ راهنماییم کنید. این شماره همراه بنده هست ،
    پاسخ
  • ۲۴ مرداد ۹۸
    علی :
    سلام وقت بخیر چطور میتونم خرید کنم؟
    اسماعیل طاعتی در پاسخ میگه :
    سلام علی جان ازشرکت شیمی معدنی همدان میتونی تهیه کنی من خودم اونجاکارمیکنم
    پاسخ
  • ۲۰ مهر ۹۸
    فرخ فاطمی :
    سلام کربنات بصورت گرانول هم دارید
    پاسخ