ایران ضایعات

راه‌های کانادا از ضایعات پلاستیک ساخته خواهند شد

راه‌های کانادا از ضایعات پلاستیک ساخته خواهند شد

راه‌های کانادا از ضایعات پلاستیک ساخته خواهند شد : بر اساس گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، شهر زیبای ونکوور در کشور کانادا مکان بسیار مطلوبی برای زندگی است و رتبه سوم را در جهان به دست آورده است. محیط زیست ونکوور اخیرا کمی ناپایدار شده است و ادارات آن را به فعالیت واداشته است تا به برنامه‌ای  بلند پروازانه بیندیشند تا عنوان سبزترین شهر جهان را تا سال 2020 از آن خود کنند. قرار است در فرآیند سنگفرش‌سازی شهر از مواد پلاستیک زباله موجود در جعبه های آبی بازیافت خانگی ساخته می شوند موادی که توسط شهروندان با وجدان در جعبه‌های آبی قرار داده شده‌اند تا میزان گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند و کیفیت هوا را در این مسیر بهبود دهند.

شهرداری شهر "ونکوور" کانادا که به همین صورت موجود هم توصیفی است از بهشتی که در سوره ی مبارکه ی "الرحمن" توضیح داده شده، تصمیم گرفته است تا از این پس، جاده های داخل و اطراف این شهر را با استفاده از مخلوطی ابداعی و جدید که نوعی آسفالت ساخته شده از واکس و پلاستیک های بازیافتی است، بسازد. این شهرداری، از این پروژه با عنوان فرایند راه سازی با "مخلوط گرم" یاد کرده است.بر اساس نظر مدیران شرکت " Fast Coexist " که مجری این طرح هستند، این پروژه امکان تولید و حمل و نقل آسفالت را در دمای پایین‌تر فراهم می‌آورد، و این به معنای کاهش 20 درصدی انتشار گازهای مضری است که به هنگام آسفالت متصاعد می شوند.

این آسفالت ابداعی توسط شرکت "GreenMantra" که مرکز آن در شهر "تورنتو" است، از 100 درصد محصولات مصرف شده‌ی پلاستیک که بازیافتی شده اند، ساخته شده است. به گفته یکی از مهندسین شهرداری ونکوور، این آسفالت مخلوط گرم که "Gizmag" نام دارد، ابداع خیلی جدیدی نیست، اما ابتکار یگانه‌ی کانادایی‌ها در پدید آوردن این اسفالت، در واقع فرایندی است که نوعی واکس را از پلاستیک های بازیافتی استخراج می کند. وی می گوید:"از سال 2008 آسفالت مخلوط گرم را با انواع گوناگون مواد افزودنی برای کاهش چسبندگی امتحان کردیم تا بتوانیم آن را در دمای پایین‌تر اجرا کنیم. تا کنون سه بخش از ونکوور با این مخلوط، آسفالت شده است. و مقامات شهر ونکوور در کانادا قصد دارند با استفاده از این ابتکار، تا سال 2020 این شهر رابه سبز ترین شهر جهان تبدیل کنند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۹ آذر ۰۰
    سید محسن مشتاقی شیرآباد :
    سلام .واقعا مطلب خیلی خوبی بود ممنونم .
    پاسخ
  • ۲۹ آذر ۰۰
    حسن رحیم پور :
    باسلام خسته نباشید استاد گرامی از مطالب استفاده بهینه کردیم تشکر.
    پاسخ