ایران ضایعات

انواع ضایعات مس

ضایعات مس ، قراضه مس ، کاربردهای مس و آلیاژهای آن

انواع ضایعات مس : پس از فولاد، مس دارای بیشترین حجم تولید است. مهم‌ترین محصول به دست آمده از مس سیم‌ها هستند. سیم‌های الکتریکی در بسیاری از موارد مانند ژنراتورها، ترانسفورماتورها، خطوط انتقال، ساختمان‌ها، خودروها و سیم‌پیچی موتورهای الکتریکی کاربرد دارند. از کاربردهای مهم غیرالکتریکی مس در ساختمان‌ها می‌توان به استفاده در لوله‌ها و مخازن، سیستم‌های تهویه و مصالح ساختمانی بام اشاره نمود. البته از مس در سایر زمینه‌ها مانند شیرها و اتصالات، رادیاتور خودروها، کندانسورها، مبدل‌های حرارتی، ضرب سکه، مهمات‌سازی و سایر کالاها نیز استفاده می‌شود. با توجه به کاربرد گسترده مس در صنایع الکتریکی یا الکترونیکی و صنایع لوله کشی، مواد قابل بازیافت آن اغلب به صورت سیم‌ها و لوله‌ها است. انواع معمول ضایعات مس شامل سوفاره های مسی و برنجی (سفاله مس و سفاله برنجضایعات الکترونیکی ، برخی فلزات گران‌بها، کاتالیزورها، صفحات و دیگ‌ها است. قراضه‌های صنعتی مس شامل مواردی چون سیم، کابل، فولاد با روکش مسی، رادیاتورهای خودرو و پسماند حاصل از خردایش خودروها می‌باشد. پسماندها و سرباره‌های حاوی مس محصولات جانبی بسیاری از صنایع تولیدی هستند. نگرانی صنایع در ارتباط با مساله آلودگی و فشارهای وارده از سوی قوانین زیست محیطی موجب شده تا بازیافت مس از باطله‌های حاوی مس نیز رو به گسترش باشد. علاوه بر این بازیابی مس از محلول‌های خروجی حاصل از انحلال مس، کف و تفاله‌ها، سرباره‌ها، گرد و غبار، دوغاب یا لجن کارخانه‌ها نیز صورت می‌گیرد.

ضایعات مس به دو دسته قراضه جدید و قدیمی قابل تقسیم است. قراضه جدید که شامل قطعات فلزی باطله است، در فرآیند ساخت و تولید ایجاد شده‌اند. قراضه‌های قدیمی محصولاتی هستند که از مصرف کنندگان به دست آمده‌اند و عمر مفید آنها به پایان رسیده است. نوع ضایعات مس که بایستی بازیابی شود تابع فناوری‌های مورد استفاده و ظرفیت بازیابی بخش صنعتی است. قراضه‌های جدید طی چند ماه بازیافت می‌شوند در حالی که قراضه‌های قدیمی تا زمانی که مقدار آنها به حد قابل توجهی نرسد بازیافت نمی‌شوند. این مدت زمان بسیار متغیر است. به عنوان مثال مس مورد استفاده در خودروها معمولاً با گذشت زمان بیش از 10 سال بازیافت می‌شوند. اما کابل‌های مسی ممکن است تا 30 سال و حتی بیشتر هم بازیافت نشوند. به طور کلی میزان قراضه‌های جدید تابع میزان فعالیت واحدهای ساخت و تولید است که با افزایش فعالیت این واحدها بالطبع میزان تولید قراضه‌های از این نوع نیز افزایش می‌یابد. برخلاف برخی پیشرفت‌های فنی، فرآیند جمع آوری و بازیافت مس شده است. لذا صاحبان قراضه بیشتر ترجیح می‌دهند زمان افزایش قیمت‌ها، قراضه‌ها را نگهداری نموده و در زمان مناسب آن را بازیافت کنند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۷ تیر ۹۶
    علیرضا نورمحمدی :
    با سلام قیمت هر کیلو مس ضایعات چنده الان
    ایران ضایعات در پاسخ میگه :
    ضایعات مس با توجه به کیفیتشون قیمتهای متفاوتی داره از جمله ضایعات مس کابلی ، مس مخابراتی ، مس ذوبی و ... قیمت ها توی بازار ضایعات از 18000 تومان تا 21500 تومان بسته به نوع ضایعات متغیره
    پاسخ
  • ۶ بهمن ۹۶
    فریبرز محمدی :
    سلام رادیات برنجی چنده؟
    سورنا احدی در پاسخ میگه :
    سلام مقدارحدودا۶۰گیلو۳۰+۳۰شمش مسخورده وبرنج جهت فروش دارم لطف کنیدقیمت خریدرابفرمائید
    پاسخ
  • ۱۲ اردیبهشت ۹۷
    شایان :
    سلام شمش مس با درصد ۹.۹۹۹ با ایزوتوپ ۶۹/۰۹موجود میباشد ۰۹۱۴۴۹۴۹۷۰۰
    ترکی در پاسخ میگه :
    با سلام مقدار 50 تن شمش مس برای مشتری میخوام،لطف کنید،قیمت و آنالیزو برام بفرستید،ممنون 09138072234 ترکی
    پاسخ
  • ۸ تیر ۹۷
    اسماعیل :
    سلام . کنسانتره مس حداقل ۴۵% خریدارم
    پاسخ
  • ۸ مهر ۹۷
    ترکی :
    سلام،لطفا اگه شمش برنج هم دارید اونم برام بفرستید،09138072234 ترکی
    پاسخ
  • ۶ آذر ۹۷
    امیر احمدی :
    باسلام مقداری برنج خریدارم درحد 200 کیلو قیمت هم بدید
    پاسخ
  • ۲ اسفند ۹۷
    بهرام پولادوند :
    قیمت ضایعات مس وبرنج
    پاسخ
  • ۱۱ فروردین ۹۸
    سید جامی :
    سلام...سکه های 100تومنی به عنوان مثال که از مس وبرنج ساخته وضرب میشوند،شامل کدام گروه ضایعات محسوب میشوند؟
    پاسخ
  • ۲۴ آبان ۰۰
    محمد ابراهیمی :
    2تن ظرف مسی دارم قیمت چند
    رضا محمدی در پاسخ میگه :
    سلام اگه هنوز دارید با شماره زنگ بزنید خریداریم
    پاسخ